Színes, állatos tollak - A Legami meghódítja az iskolákat

Az iskolaév kezdete mindig magas kiadásokkal jár. Iskolatáska, tolltartó és tollak – ezekből gyorsan összejön egy nagy összeg. Idén sok szülő számára egyértelmű, mire költenek: Legamira. Az olasz papírárumárka megállíthatatlanul hódít. A céget 2003-ban alapította Alberto Fassi, és 2023-ban kamat és adózás előtti nyeresége már elérte a 24 millió eurót.
Fassi könyvszalagokkal kezdte, és cége mottója azóta is: „Minden termékünk pozitív érzést vagy érzelmet közvetít”. Úgy tűnik, ez különösen a gyerekeknek tetszik.
Több ezer toll évente
„A Legami tényleg egy slágertermék. A gyerekek gyakran az édesanyjukkal együtt mennek vásárolni: „Vagy a gyerek az anyukáját húzza be magával, hogy Legamit vegyenek, vagy önállóan mennek közvetlenül a Legami-termékekhez.” A népszerű zseléstollak amúgy nem olcsóak.
Objektíven nehéz megmagyarázni, honnan jött ez a trend. „A Legami már a hype előtt is létezett – akkoriban alig figyelt rá valaki.” Aztán hirtelen berobbant. „Ma már főként az iskolai csoportnyomás miatt van, hogy mindenki ugyanazt akarja megvenni, és a különkiadások gyakran már azelőtt elkelnek, hogy egyáltalán a boltokba kerülnének.”